این پدیده نوظهور در ایران چه حرف هایی دارد ؟ در این مطلب ، موارد ناگفته و تحلیلی از شیوه عملکرد مراکز ارائه نوتلا که به تازگی در ایران آغاز به کار نموده اند را برای شما به رشته تحریر در آورده ایم.


لطفاً برای مطالعه به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.


این نوتلا به خودی خود با این طعم جادویی نیازی به معرفی ندارد . شیشه ساده ای که حاوی شکلات است با طعم فندق . تاریخچه اینکه فندق ابتدا برای ارزان کردن قیمت محصول شکلات خالص در زمان جنگ به آن اضافه شد تقریباً حرفی تکراری است. پیشنهاد می کنم برای مطالعه تاریخچه نوتلا به یکی از دو لینک زیر مراجعه فرمائید.

نوتلا در ویکی پدیا

سایت نوتلا


اما موضوع این مطلب درباره بهره برداری از این نام تجاری و محصولات بی نظیرش است. در شهر تهران شخصی خوش ذوق مغازه ای که از نظر دکور بسیار ساده بود و بارنگ قالب سفید طراحی شده بود را به ارائه محصولات مشتق شده از شکلات فندقی نوتلا تخصیص داد .


میلک شیک های تهیه شده از نوتلا ، وافل های تازه پخت با سرو شکلات نوتلا ، کرپ با مغز نوتلا و  انواع کیک و پیتزای نوتلا و ... همگی از ذهن آدم خوش سلیقه ای تراوش کرد و منجر به صف های طولانی در جلوی صندوق فروشگاه گردید. مردم زیادی دهان به دهان و از طریق شبکه های اجتماعی نام "نوتلا بار" را در دهان زمزمه کردند و کردند تا این نام شهره شهر گردید و از آنجایی که تجارت خوب همیشه باعث می گردد افراد زیادی به فکر همکاری بیافتند ، این مجموعه شروع به فروش نمایندگی نمود.


تا این جای کار همه چیز خوب است و عالی ولی  تفسیر ایران فرانچایز از اینجا آغاز می گردد :


مشکلات از اینجا آغاز شد که این نام به صورت جهانی ثبت گردیده است و ثبت مجدد آن با پسوند یا پیشوند عملی نیست پس نوتلا بار نتوانست برای دفاع از کیان نام تجاری خود استراتژی نافذ و عملیاتی داشته باشد. متاسفانه این نام تجاری "نوتلا بار" ،  توسط افراد دیگر با نام های نوتلا پلاس ، نوتلا لند ، نوتلا ورلد ، نوتلا ... کپی و در سطح شهر با دکوری یکسان اجرا گردید و مثل قارچ های سمی و خودرو رشد کرد.


در واقع استفاده از نام محبوب نوتلا توانست ره صد ساله را برای مالک نوتلا بار یک شبه طی کند ولی آفت اینکه نتوانست از نام خود دفاع کند امروز دشمن شماره یک خود شده است. شاید اگر همان کیفیت و طعم با استفاده از مرغوبترین شکلات جهان با نام X فعالیت خود را آغاز میکرد امروز شاهد یک زنجیره پا بر جا تر بودیم.

انتخاب نام تجاری باعث سرعت در به بار نشستن تجارت می شود ولی ممکن است تعجیل در میوه گیری زودتر از فصل باعث گردد درخت شما در فصل های بعدی میوه ای نداشته باشد.


در صورتی که مالکان برند های نوتلا با پسوند های مختلف تمایل به پاسخ به این مطلب را داشته باشند صمیمانه استقبال می نمائیم


راه اندازی کافی شاپ و takeaway های خاص
09124192691 خانم صفری