مهندس علی سلطانی ، یکی از فعالان صنعت رستوران در بخش خدمات نرم افزاری و مالی و از مدیران شرکت نرم افزاری سپند ، مطلبی را در خصوص مدیریت رستوران ترجمه نموده اند که با افتخار برای شما ارائه می نمائیم.
مدیریت رستوران ،شغلی بسیار دشوار و پر فشار می باشد. تنها عده کمی هستند که این کار را به درستی انجام می دهند.
لطفاً برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمائید.
این بدان معنی نیست که افراد بی ربط به این شغل نمی توانند این کار را به سر انجام برسانند اما حقیقت این است که کسب و کار رستوران بسیار سخت است و کسانی که تاب و تحمل فشار ندارند به سرعت از گردونه این تجارت خارج می شوند.
به منظور موفقیت در شغل رستوران ، شما باید صاحب یک سری مهارت خاص باشید که مهمترین آنها مربوط به مدیریت نیروی انسانی است.
اگر شما می خواهید مدیر تاثیر گذاری باشید و مدیریت موثر بر کسب و کار خود داشته باشید می بایست تحمل فشار بالای کار را داشته و هرگز از کوره در نروید ، بر احساسات و هیجانات خود مسلط باشید ، اگر شما فردی باشید که نتوانید بر احساسات خود غلبه کنید کارمندان شما هرگز به قضاوت شما اطمینان نخواهند داشت. در واقع آنها ایمان و اعتقاد خودشان به شما را از دست خواهند داد.
در شیفت های مختلف کاری ، اشتباهات متفاوتی صورت میگیرد و گاهی حل این مشکلات غیر ممکن به نظر می رسند اما روش شما در مدیریت رستوران باید به نحوی بسیار موثر، قاطع و با اقتدار صورت پذیرد. شما همیشه باید بهترین عملکرد خودتان را به نمایش بگذارید زیرا وقتی مشکلی رخ دهد شما باید به عنوان شخصی شناخته شوید که از پس تمامی مشکلات بر می آید و برای هر مشکلی راه حلی دارد.
یکی از مهمترین پارامتر های مدیریت رستوران این است که شما تصمیمات قاطع بگیرید. هرگز با شک و تردید عمل نکنید و تصمیمات دوگانه همراه با حدس و گمان نداشته باشید . تغییراتی که اعمال می کنید باید به دور از سعی و خطا و حدس و گمانه باشد زیرا کارگران اعتمادشان به شما سلب می شود و چه بسا اقدام به تضعیف کردن جایگاه شما کنند.
البته این نکته بسیار مهم است که شما تصمیمات خود را به چالش بکشید و نقد کنید و آنها را اصلاح کنید ولی هرگز نباید این مطلب را کارمندان شما متوجه شوند . در علم مدیریت این عمل هوشمندانه ای محسوب نمی شود.
در صورتی که شما در اجرای وظایفتان موفق باشید کارمندان شما به این باور میرسند که شما برای هر مشکلی یک راه حل خواهید یافت.
موضوع بسیار مهم این که انعکاس بیرونی رفتار شما باید جوانمردانه و عادلانه به نظر برسد و نیت اعمال شما باید در نظر کارگران مشخص باشد در غیر این صورت شما کارگران را علیه خود شورانیده اید.
مدیریت موثر یک رستوران ، صرفاً به معنی رییس بودن نیست بلکه باید نمادی از احترام به شخصیت پرسنل در آن دیده شود این بسیار مهم است که شما با کارمندانتان رفتاری انسانی داشته باشید.
پرسنل شما بدون احساس ترس باید بتوانند انتقادات و پیشنهادات خلاقانه خود را با شما بیان کنند و امکان نزدیک شدن به شما را برای بیان مشکلات ساختاری سیستم داشته باشند. روش آموزش قدیمی ترساندن کارگران به منظور مدیریت کردن آنها روشی منسوخ است.
مدیر خوب باید همیشه مثال خوبی برای کارمندانش باشد. مدیر خوب باید بیش از هر کارگری تلاش کند و اصول حفه ای را رعایت می نمای. مدیر موفق در رستوران داری کسی است که تمامی مهارت های لازم مرتبط با شغلش را بداند از شستن سرویس بهداشتی تا ظروف آشپزخانه و پختن غذا.
در پایان باید گفت مدیر رستوران باید بداند چه کاری را به چه کسی بسپارد و نیازی نیست مدیر رستوران سرویس بهداشتی بشوید ولی همیشه باید بهترین راه شستن را باید بداند.
شرکت نرم افزاری سپند ارائه دهنده بهترین راه حل های مالی در بستر نرم افزاری برای رستوران ها
برای اطلاعات بیشتر از سایت این شرکت بازدید فرمائید.